Šįkart noriu papasakoti apie 2022 metų odos priežiūros tendencijas. Man pačiai ši tema labai įdomi.
Svarbiausia, kad sužinojusi šią informaciją, tu neprisipirksi „nesąmonių“, o išgirdusi kokią nors reklamą būsi kritiška.
Straipsnio autorė – Rūta Banionytė, 43-jų Los Andžele (JAV) dirbusi grožio specialistė, kuri atvirai dalinasi savo dvidešimties metų atradimais, kaip išlaikyti gražią, lygią ir labiau spindinčią odą ilgus metus! Prenumeruokite savaitinius straipsnius apie odos priežiūrą paspaudu čia!
Parengiau net 16 tendencijų, patarsiu, į kurias reaguoti, o į kurias nekreipti dėmesio.
Taip, taip, odos priežiūros pramonė irgi turi madas, kurios visame pasaulyje greitai išpopuliarėja. Deja, turiu pripažinti, kad Lietuvoje mes vėluojame ir nespėjame su mada.
Nežinau, kodėl taip yra.
Greičiausiai dėl to, kad esame maža šalis, todėl prekiniai ženklai nemato reikalo įsilieti į mūsų rinką.
Kai savo „Šokolado sielai“ parduotuvei ieškome produktų, dažnai išgirstame, kad esame per maža rinka ir į ją patekti gamintojams neapsimoka.
Susirašinėjame su daugeliu įvairių gamintojų, kurių priemonės man patinka. Deja, nemaža dalis atsisako bendradarbiavimo…
Taigi, apie tendencijas.
1. Karantinas atnešė kai kurių pokyčių.
Iki jo visiems atrodė, kad tik kosmetologas gali padėti kovoti su odą kamuojančiomis problemomis. Moterys pasitikėjo kosmetologėmis, kurios duodavo produktų į namus.
Tiesiog naudodavome, ką gaudavome, ir viskas. Kartais pasisekdavo pasiekti rezultatą, kartais – ne. Iki karantino dauguma moterų buvo atidavusios savo odos priežiūrą į kitų žmonių rankas.
O kas nutiko per karantiną?
Moterys pradėjo pačios rūpintis savimi, ir dauguma pasiekė gerų rezultatų.
Juk sėdėjome namie, turėjome nemažai laiko ieškoti informacijos ir išmokti pačioms prižiūrėti savo odą. Man atrodo, kad pataikiau pačiu laiku, nes žmonės pradėjo ieškoti informacijos.
Moterys ir merginos buvo priverstos pačios išmokti rūpintis savo oda. Smagu tai, kad sulaukusios gerų rezultatų, jos tęsia tai, ką pradėjusios. Tik mes pačios galime iki galo suprasti savo odą.
Taigi, šį naują įprotį įvardinu kaip odos priežiūros tendenciją. Priemonės, skirtos naudoti namuose, toliau bus gaminamos, ir ši rinka tikrai dar plėsis.
Šis kelias – labai geras, o dauguma merginų ir moterų išspręs odos priežiūros problemas.
2. Kuo toliau, tuo mažiau makiažo mes naudosime.
Rinksimės vis daugiau produktų, kurie atskleidžia odos grožį. Graži oda bus laikoma prabangia oda. Kuo mažiau mums reikės kreminių pudrų ir kitų maskuoklių, tuo atrodysime gražiau.
Kviečiu tave pasirinkti šią kryptį.
Man pačiai natūralumas labai patinka, o pačios gražiausios moterys tos, kurios turi sveikus plaukus ir odą.
Merginos, įsigijusios mūsų parduotuvėje parduodamus serumus, po mėnesio man parašo: „Rūta, mano oda atrodo tokia turtinga… Primaitinta gerų ingredientų… Man daugiau nieko nereikia ant jos tepti“.
Taigi, tendencija tokia, kad makiažo priemonių rinka traukiasi, o ant bangos – natūralumas.
3. Daugiau girdėsime apie apsauginį odos barjerą (keramidai ir kitos priemonės, padedančios tai pasiekti).
Karantino metu mes daug visko bandėme, kasdienė odos priežiūra kartais susiformavo vos ne iš 10-ies buteliukų… Tad ne visoms pavyko pasiekti rezultato, o oda galėjo supykti ir prarasti apsauginį barjerą.
Štai kodėl pasaulyje bus populiari tendencija saugoti odos apsauginį sluoksnį.
Juk oda – švelnus organas, o jo priežiūra turi būti su meile.
Kas tas apsauginis barjeras?
Ryte atsikėlusios galite pajusti jį: ant odos susiformavęs toks natūralus riebaliukas. Jį galime pažeisti dažnai eksfolijuodamos odą, kuri lieka nuoga ir pažeidžiama virusų ir kitų aplinkos veiksnių.
Tad reikia išmokti, kaip saugoti ir nepažeisti odos apsauginio barjero. Dabar taip nutiko mano mažąjai Kamilytei (žiemą šildymas, be to, begeriant mano pienuką, jai nusitrynė žandukai) ir jai pradėjo rausti veidukai. Yra priemonių, kurios atkuria apsauginį barjerą (vaikams – „Bepanthen“ kremas).
Testas labai paprastas: užtepkite šią priemonę ir pabandykite ant jos užpilti vandens. Pamatysite, kaip jis nubėga.
Beje, kiekvienai iš mūsų gali prireikti skirtingų produktų, norint atkurti apsauginį barjerą. Geriausia, ką esu atradusi sau, kuris tinka daugumai, yra „CeraVe“ losjonas.
Taigi, šiais metais girdėsite tokių frazių „apsauginis“, „barjeras“, „raminimas“, „balansas“ ir pan. Gali būti, kad prisipirksite „sunkių“ kremų, kurie gali užkimšti poras. Aš patariu ieškoti priemonių su keramidais (raginu pabandyti mano minėtą „CeraVe“).
4. SPF – apsauginės priemonės nuo saulės – tampa labai madingos.
Itin dėl to džiaugiuosi. Kai gyvenau Los Andžele, turėjau tokių draugių, kurios bandė aktorių ar modelių karjerą. Net ir tvyrant didžiuliam karščiui, jos į lauką neidavo be pirštinių ir SPF. Dar buvau naujokė, todėl važinėdavau su kabrioletu, be skrybėlės ir, aišku, be pirštinių. Visos į mane žiūrėjo kaip į kokią kvailę.
Saulė labai greitai mus sendina. Ieškokite sau tinkamo kremo nuo saulės. Lietuvoje gana sunku atrasti gerą (nors išbandžiau kokius 50).
Savo parduotuvėje mes karts nuo karto turime puikią apsauginę priemonę nuo saulės, tik ją merginos kaipmat iššluoja.
Beje, naujuose SPF jau yra įdėta ir apsauga ne tik nuo saulės spindulių, bet ir nuo „mėlynos“ šviesos, kurią skleidžia kompiuteriai, telefonai ir kiti įrenginiai.
5. Prebiotikai, probiotikai, postbiotikai…
Dar viena nauja grožio pramonės kryptis. Grįžtame prie to, kad ant odos „gyvena“ nemažai bakterijų, kurios atlieka gerą darbą.
Mes su rūgštimis, putojančiais prausikliais ir kitomis priemonėmis viską kruopščiai nuplauname, ir oda lieka be mikrofloros. Probiotikai ir kiti panašūs ingredientai gelbsti nuo šio sunaikinimo.
Pamatysite, kaip naujuose produktuose bus pabrėžiamas žodis „-biotikai“.
Žinote, ką?
Aš nepulsiu pirkti priemonių, nes man patinka, kai naujienos nusistovi, stabilizuojasi ir jas patikrina laikas. Nemanau, kad tai – blogi ingredientai, tiesiog jie tikrai nepadarys stebuklų.
Taip, kaip aš neinvestuoju į geriamus probiotikus, taip ir nešvaistysiu pinigų kremams su jais.
6. Ši tendencija susijusi plaukais.
Galvos odos priežiūros rutinos taip pat pasikeitė per karantiną. Labai daug procedūrų buvo atliekamos namuose.
Ką aš pastebiu?
Pastaraisiais metais skalpo odos priežiūra tampa vis populiaresnė, o mes turime suvokti, kad galvos odą reikia taip pat prižiūrėti kaip ir veido.
Esu įsigijusi skalpo šveitiklį „CPI scalp scaler“ ir pastebėjau, kad nušveista galvos oda turi labai daug įtakos plaukų grožiui. Procedūrą atlieku kartą per mėnesį.
7. Dar viena nauja tendencija – kūno odos priežiūra.
Pastebėjote, kad buvome susikoncentravusios tik į veidą? Skirkime laiko ir kūno odai, mat gamintojai pasirūpino, kad į produktus būtų įdėta ir rūgštelių, ir antioksidantų. Pradėkime rūpintis viso kūno oda! Man patinka „CeraVe“ kūno priežiūros produktai.
8. Krioterapija – dar viena madinga grožio pramonės kryptis.
Tai – procedūros, kurios atliekamos šalčio pagalba. Jei turite riebią odą, jums gali patikti, tačiau sausos odos savininkėms nerekomenduočiau. Namų sąlygomis tinka tiesiog ledukai.
9. Daugiau produktų viename – taip pat nauja tendencija.
Jau mačiau, kad yra priemonių, kurios yra makiažo pagrindai su SPF arba 15 skirtingų atspalvių produktas. Net ant mano „It cosmetics“ makiažo pagrindo jau parašyta „scincare“.
Vadinasi, produktai tampa universalesni. Kreminė pudra gali ne tik maskuoti, bet ir maitinti bei gražinti odą.
Jeigu tingite „žaisti“ su serumais ir sluoksniuoti, jums patiks tokie multi-produktai, kurie padeda taupyti laiką. Žmonės nori daugiau, ir tai yra gerai, o gamintojai girdi mūsų poreikius.
10. „Natural“ ir „clean beauty“ era jau baigiasi (agurkėlių kaukes mėgau ir aš).
Dabar lenkiama galva mokslui ir technologijoms. Labai džiaugiuosi, nes buvau strigusi toje natūralizmo madoje.
Gerai, kad laiku sustojau.
Sunku net pasakyti, kiek metų aliejais tepiau plaukus ir veidą (ir kaip ištepdavau savo pagalvių užvalkaliukus).
Agurkėlis gal ir padės, jei neturi problemų, tačiau jeigu tavo oda pilka, raukšlėta, pigmentuota, spuoguota, kviečiu pasikliauti mokslu ir pasinaudoti jo sukurtais produktais.
Žmonės nori užtikrinto ir greito rezultato ir tikrai nelinkę gaišti laiko agurkėliams ar kitiems „natūraliems“ ingredientams. Siūlau įsigyti produktus tų kompanijų, kurios atlieka tyrimus ir investuoja į priemones.
11. „Skinimalism“.
Štai tokia dar viena nauja tendencija. Žmonės pradėjo ieškoti trumpesnių ingredientų sąrašų – tad gražios pakuotės nebeturėtų vilioti.
Be to, niekas nebenori prisipirkti gausybės produktų, kiekvienas nori turėti tik tai, ko reikia odai. Mano vonios spintelėje yra tik tie, apie kuriuos pasakoju jums („Timeless“ serumai).
Visas pasaulis juda ta kryptimi. Užtenka turėti vos kelis efektyvius. Minėti mano serumai teturi vos 5-6 ingredientų sąrašą. Įdėta tik tai, ko reikia, ir kas efektyvu.
12. Žmonės nori daugiau procedūrų vienu metu (ar tai būtų injekcijos, ar plastinės operacijos).
13. Odos priežiūroje nebeliko „lytiškumo“. Vyrų oda laikoma tokia pačia kaip moterų (nors anksčiau buvo kitaip ir priemonės buvo atskiriamos).
14. Kuo toliau, tuo labiau tausojama gamta. Pakuotės tampa draugiškesnės gamtai.
15. Žmonės skiria daugiau dėmesio odos sveikatai, vadinasi, injekcijos taps mažiau populiarios.
Tiesą pasakius, laukiu tokio momento.
Pasaulyje jau kalbama, kad žmonės odą per daug „nudėvėjo“… Moterys galvojo, kad injekcijos padės atrodyti gražiau, tačiau dauguma suprato, kad taip nenutiks.
16. „Celebrity scincare“ – taip pat yra madingas.
Dažnai būna, kad karjeros pabaigoje aktorės, dainininkės ar kitos žinomos moterys nutaria sukurti naują pajamų šaltinį, todėl įkuria savo vardo odos priežiūros linijas. Deja, tokie produktai nėra geri, nes jų iniciatorei trūksta žinių ir energijos. Štai J. Aniston galvoja kurti savo liniją, tačiau spėjama, kad jai nepavyks. Šios aktorės sekėjos – vyresnės moterys, kurios nori aktyvių ingredientų ir rezultatų, o jų greičiausiai negaus.
Tikiuosi buvo vertinga!
Rūta
P.S. Jei šie straipsniai gali būti vertingi, prenumeruokite savaitinius straipsnius apie odos priežiūrą paspaudu ČIA!
P.P.S. Savo klausimus, pastebėjimus ar paskatinimus dėl šių straipsnių geriausia man siųsti per instagram @SokoladasSielai. Ten žinutes matau ir atsakau pati: https://www.instagram.com/sokoladassielai/
Jeigu norėtum suprasti savo odą IŠ ESMĖS, būtinai perskaityk mano knygą „Visa tiesa apie grožį, jaunystę ir odos priežiūrą“.
Keletas grožio paslapčių, kuras rasi šioje knygoje:
✓ GROŽIO PSICHOLOGIJA: kaip pačios save sendiname, to net nežinodamos?
✓ Maži grožio industrijos MELAI IR MITAI, kuriems švaistome daugybę pinigų ir laiko!
✓ Kaip atsikratyti PAPILKĖJUSIOS VEIDO ODOS ir susigrąžinti sveiką spindesį?
✓ Kaip pasirinkti jūsų odai TINKAMIAUSIĄ KREMĄ AR SERUMĄ? (ir daugiau niekada nepermokėti, patikėjus tuščiais gamintojų pažadais!)
✓ 3 PATYS EFEKTYVIAUSI, mokslo patvirtinti kremo ar serumo ingredientai, kurie garantuotai pagerins tavo odą ir išspręs daugybę problemų! (tačiau dėl vieno iš jų turi būti atsargi!)
✓ Visi veiksmai išsaugoti grožį ir jaunystę taps BEVERČIAI, jeigu ignoruosi šią svarbią 1 grožio taisyklę! (Užtikrinu, jog be šio žingsnio tavo oda NIEKADA nebus spindinti, jauna ir graži!)
✓ Kaip kovoti su iškilusiomis ODOS PROBLEMOMIS (spuogais, pigmentinėmis dėmėmis, skaistumo ir stangrumo trūkumu, raukšlėmis, pajuodusiais paakiais)?
✓ 5 MITYBOS ĮPROČIAI, kuriuos išsiugdžiau būdama 30-ties ir kurie padėjo man išlaikyti liekną kūną bei gražią odą! (be alinančių dietų ar mėgstamiausių produktų atsisakymo!)
✓ NEMATOMOJI MOTERS GROŽIO PUSĖ, kurios negalima ignoruoti (ypač, jei nori daugiau draugų ar vyrų dėmesio)!
✓ ODOS DRĖKINIMO PASLAPTYS ir 6 geriausi odos drėkikliai, kurių turėtum ieškoti savo grožio priemonėse!
✓ Kaip „susidraugauti“ su JAUTRIA, RIEBIA ar SAUSA oda?